مدیریت آب یک تجارت جدی است، نه یک بازی!
مدیریت آب به طور فزاینده ای با فشارهایی مانند رشد جمعیت، افزایش سطح دریا و تغییرات آب و هوا به چالش کشیده می شود. با توجه به عدم اطمینان در مورد آینده، چگونه می توانید یک برنامه مدیریت پایدار آب را ایجاد کنید؟ ذینفعان مختلف دیدگاه ها و اولویت های مختلفی دارند. چگونه می توانید در این مورد بینش بدست آورید و طرحی را ایجاد کنید که بتواند به پشتیبانی گسترده متکی باشد؟ تنها با مشارکت ذینفعان در کاوش در مسیرهای مختلف سازگاری در کنار هم، می توانید برای آینده ای نامشخص آماده شوید.
چرا با یک بازی این موضوع جدی را حل نمی کنیم؟ یک بازی به همه طرف های درگیر اجازه می دهد تا در یک محیط امن بحث و گفتگو کنند. این فقط یک بازی است. با ذینفعان مختلف در اطراف جدول بازی کنید، یا از تکنیک های بازی کردن برای صدایی به همه طرف های درگیر استفاده کنید. آیا ایده ها و آرزوها در اطراف میز واقعاً خیلی متفاوت هستند یا می توانند مکمل یکدیگر باشند؟ با هم می توانیم با توجه به شرایط متفاوت و آینده نامعلوم، روش هایی برای تصمیم گیری های سرمایه گذاری هوشمندانه پیدا کنیم.
هدف از بازی دلتا پایدار این است که دو تیم برای تهیه و اجرای یک برنامه مدیریت پایدار آب برای 100 سال آینده در مجموعه داستانی بندر Tainui استفاده کنند. این بندر ساحلی شهری شبیه به نمونه های موجود در نیوزیلند است. موضوعات کلیدی (متناقض) شامل سرگرمی ساحلی، ظرفیت بندر و حمل و نقل، طبیعت و محیط زیست است.
این بازی بیش از 50 بار در تنظیمات مختلف با حضور مدیران آب، برنامه ریزان فضایی در طول کارگاه های پروژه و با دانشجویان در کنفرانس های بین المللی در سراسر جهان انجام شده است.
بازخورد بازیکنان شامل اظهاراتی در مورد چگونگی هدفدار بودن آنها می شود، اما در پایان به نظر می رسید که فقط به وقایع واکنش نشان می دهند و اینکه چگونه عدم اطمینان به دلیل تغییر اقلیم در بازی، چشمانشان را باز کرد. ما اگر واکنش نظام را خوب نشناسیم واکنش نشان می دهیم. این همان چیزی است که ما در واقعیت نیز می بینیم. " شرکت کنندگان با بحث و تبادل نظر و تبادل نظر می توانند راه حل یکپارچه ای برای یک مشکل پیچیده و نامشخص پیدا کنند.
شناسه تلگرام مدیر سایت: SubBasin@
نشانی ایمیل: behzadsarhadi@gmail.com
(سوالات تخصصی را در گروه تلگرام ارسال کنید)
_______________________________________________________
نظرات (۰)