اینفوگرافیک خطر سیل در سراسر جهان ترسیم شده است :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




اینفوگرافیک خطر سیل در سراسر جهان ترسیم شده است

سیل ویرانگر تابستان امسال در سراسر پاکستان منجر به کشته شدن بیش از 1400 نفر و زیر آب رفتن یک سوم کشور شده است. این سؤال را ایجاد می کند: کدام کشورها و جمعیت آنها در سراسر جهان در برابر خطر سیل آسیب پذیرتر هستند؟ این نقشه گرافیکی با استفاده از داده‌های یک مطالعه اخیر منتشر شده در نیچر، خطر سیل در سراسر جهان را ترسیم می‌کند و 1.81 میلیارد نفر را که مستقیماً در معرض سیل‌های 1 در 100 سال قرار دارند، نشان می‌دهد. این روش خطرات احتمالی ناشی از سیل داخلی و ساحلی را در نظر می گیرد.



کشورهای آسیایی بیشتر در معرض خطر افزایش سطح آب هستند

جای تعجب نیست که کشورهایی با خطوط ساحلی، سیستم‌های رودخانه‌ای و زمین‌های هموار، درصد بالایی از جمعیت خود را در معرض خطر قرار می‌دهند. هلند و بنگلادش تنها دو کشور در جهان هستند که بیش از نیمی از جمعیت خود را در معرض خطر سیل قرار داده اند که به ترتیب 59 و 58 درصد است. ویتنام (46٪)، مصر (41٪) و میانمار (40٪) بقیه پنج کشور برتر را پشت سر می گذارند. علاوه بر هلند، تنها دو کشور اروپایی دیگر از نظر درصد جمعیت در معرض خطر در 20 کشور برتر قرار دارند، اتریش (هجدهمین با 29 درصد) و آلبانی (20 با 28 درصد).


منطقه جنوب شرقی آسیا به تنهایی بیش از دو سوم جمعیت جهان را تشکیل می دهد که 1.24 میلیارد نفر در معرض خطر سیل قرار دارند. چین و هند به ترتیب دارای 395 و 390 میلیون نفر هستند که هر دو کشور از نظر تعداد مطلق افرادی که در معرض خطر افزایش سطح آب هستند در صدر قرار دارند. بقیه پنج کشور اول از نظر کل جمعیت در معرض خطر، بنگلادش (94 میلیون نفر در معرض خطر)، اندونزی (76 میلیون نفر در معرض خطر) و پاکستان (72 میلیون نفر در معرض خطر) هستند.


چگونه سیل در حال حاضر کشورهایی مانند پاکستان را تحت تاثیر قرار داده است

در حالی که پیش بینی آب و هوا و بلایای طبیعی اغلب ممکن است سال ها طول بکشد تا آشکار شوند، سیل بیش از 100 میلیون نفر را در سال 2021 تحت تاثیر قرار داد. سیل های تابستانی اخیر در پاکستان روند را در سال 2022 ادامه داده است. با توجه به اینکه 31 درصد از جمعیت آن (72 میلیون نفر) در معرض خطر سیل هستند، پاکستان به ویژه در برابر سیل آسیب پذیر است. در سال 2010، سیل در پاکستان تخمین زده شد که بیش از 18 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است. سیل اخیر که از ژوئن آغاز شد، تخمین زده می شود که بیش از 33 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است زیرا بیش از یک سوم کشور زیر آب است.


هزینه سیل امروز و آینده

اگرچه افزایش تلفات انسانی تا حد زیادی بزرگترین نگرانی سیل است، اما هزینه های اقتصادی هنگفتی نیز به همراه دارد. سال گذشته، خشکسالی، سیل و طوفان باعث خسارات اقتصادی بالغ بر 224.2 میلیارد دلار در سراسر جهان شد که تقریباً دو برابر میانگین سالانه 117.8 میلیارد دلاری سال 2001-2020 است. گزارش اخیر پیش‌بینی می‌کند که خطر آب (ناشی از خشکسالی، سیل و طوفان) می‌تواند تا سال 2050 5.6 تریلیون دلار از تولید ناخالص داخلی جهانی را از بین ببرد و پیش‌بینی می‌شود که سیل‌ها 36 درصد از این تلفات مستقیم را تشکیل دهند. از آنجایی که تلفات انسانی و اقتصادی ناشی از سیل همچنان در حال افزایش است، کشورهای سراسر جهان باید بر روی زیرساخت‌های پیشگیرانه و راه‌حل‌های بازسازی برای اکوسیستم‌ها و جوامعی که قبلاً آسیب دیده‌اند و بیشتر در معرض خطر سیل هستند، تمرکز کنند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools